Personeel & organisatie

Het Open VLD bestuur heeft een politieke cel geactiveerd die momenteel bij elk van onze  beleidsdomeinen een visie aan het uitschrijven is voor de komende bestuursperiode. Wil je graag meedenken en meeschrijven aan de toekomst van Huldenberg? Dat kan! Geef ons een seintje via het contactformulier of aan één van onze bestuursleden en wij geven je graag meer info over de praktische kalender en huidige stand van zaken.

Doelstellingen 2019-2025

Vorige legislatuur werd het sociaal dienstencentrum met de OCMW diensten geïntegreerd in het gemeentehuis. In 2022 kwam ook de bibliotheek naar het centrum. Naast het centraliseren worden de diensten ook gemoderniseerd door middel van digitaliseringen en het aanbieden van verschillende formulieren via het e-loket. We zijn ook blijven inzetten op een efficiënte dienstverlening aan de onthaal balie waar we d.m.v. afspraaksystemen de wachtrijen wegwerkten. Aan de onthaalbalie kan iedereen ook nog steeds terecht voor vragen, formulieren en hulp via een niet digitale weg. 

Gerealiseerde doelen

  • Het evalueren en aanpassen van het personeels-organigram.
  • Aanstelling mobiliteitsambtenaar
  • Aanstelling communicatie ambtenaar
  • Aanstelling participatieambtenaar
  • Aanstelling van een buurtwerker
  • Aanstelling van advocaat voor gratis pre-juridisch advies.
  • Verder uitwerken van het ‘front- en back- office’ principe waarmee we inzetten op het werken op afspraak voor een geoptimaliseerde dienstverlening.
  • Uitbreiden van de digitale dienstverlening.
  • Samensmelten van de gemeente- en OCMW raden met kostenbesparing van mandatarissen. 

 

Sociaal dienstencentrum
gemeentehuis
Share This