Personeel & organisatie

Tijdens de vorige legislatuur werden het sociaal dienstencentrum en de OCMW-diensten geïntegreerd in het gemeentehuis. In 2022 volgde ook de bibliotheek, die naar het centrum verhuisde. Naast deze centralisatie, moderniseren we onze diensten door digitalisering en het aanbieden van verschillende formulieren via het e-loket. We blijven inzetten op een efficiënte dienstverlening aan de onthaalbalie waar we dankzij het afspraaksysteem wachttijden hebben weggewerkt. Iedereen kan hier nog steeds terecht voor vragen, formulieren en hulp, ook op een niet-digitale manier.

Doelstellingen 2025-2031

  • Nieuwe loods technische dienst (deze komt niet aan de site “Vlamoven”)
  • Verduurzaming rollend materiaal technische dienst
  • Dienstverlening gemeente op afspraak
  • Motivatie personeel
  • Dienst groenbeheer versterken
  • Gebruik van robotmaaiers
  • Intergemeentelijke samenwerking en afstemming van dienstverlening
  • Uitvoeren van een bestuurskrachtmeting voor de efficiëntie en effectiviteit te verbeteren
  • Erkenning van personeel
  • Ondersteuning van diensten zowel budgettair als organisatorisch om optimaal te kunnen functioneren

Gerealiseerde doelen 2019-2015

  • Het evalueren en aanpassen van het personeels-organigram.
  • Aanstelling mobiliteitsambtenaar
  • Aanstelling communicatie ambtenaar
  • Aanstelling participatieambtenaar
  • Aanstelling van een buurtwerker
  • Aanstelling van advocaat voor gratis pre-juridisch advies.
  • Verder uitwerken van het ‘front- en back- office’ principe waarmee we inzetten op het werken op afspraak voor een geoptimaliseerde dienstverlening.
  • Uitbreiden van de digitale dienstverlening.
  • Samensmelten van de gemeente- en OCMW raden met kostenbesparing van mandatarissen. 

 

Sociaal dienstencentrum
gemeentehuis
Copyright © Open VLD Huldenberg – Alle Rechten Voorbehouden
Share This